Despre Instagram la Instacamp cu bune și cu rele, dar cu multe noutăți

Evensys este una din cele mai mari și meseriașe companii în planificarea și organizarea evenimentelor, cel puțin pe partea de social media. E suficient să amintesc de 3 evenimente la care am participat ca să pot afirma cele de mai sus.

Toate sunt foarte bine puse la punct, cu parteneri și sponsori de renume, cu activări  profesioniste și speakeri pe măsură. Printre Social Media for Parents, Food Bloggers și Webstock (la cea din urmă nu am participat încă) se numără Instacamp, un eveniment cu și despre instagram, aflat la prima sa ediție, la care am participat ieri, 13 iulie, la JW Marriott.

Pe scurt, agenda arăta așa:

10:00 – 11:30 How to optimize your Instagram account

12:30 – 14:30 How to use the power features of Instagram

15:30 – 17:00 How to be authentic in Instagram Era

Am reușit să fiu cu urechile ciulite la primul panel complet și pe jumătate la cel de-al doilea pentru că a trebui să fug să iau fetele de la grădiniță. Deși nu auzisem de niciunul din speakeri, în afară de Cristian Manafu, tăticul Evensys, toți s-au dovedit a fi foarte bine pregătiți. Am aflat chestiuni noi despre instagram, cu unele idei eram deja familiarizată, dar cu unele aspecte recunosc că m-au băgat în ceață.

Ce-am reținut eu de la Cristian Manafu

În principiu, Cristian a făcut o prezentare generală despre Instagram, el adresându-se atât începătorilor cât și celor cu experiență în această rețea de socializare. El povestește de ce contează azi Instagram (mai mult decât Facebook, de exemplu), că în ultimul an s-a dublat numărul utilizatorilor de IG și că trendul este dat de Insta Story.

Profilul de Business pe Instagram aduce în plus – față de contul personal – Insights, Ads, Promoted posts și add links on Insta Story dacă ai peste 10 mii de followers. Practic ai niște avantaje atunci când vrei să-ți crești o afacere pe acest canal de socializare.

Ce sugerează Cristian:

  • să-ți alegi o nișă clară – fashion, beauty, health, travel, food etc
  • să ai o temă care să dea unitate contului tău prin același tip de imagini (am mai scris în articolul despre IG de la DPT) – minimalist, colorblock, vintage, pastel, black&white, colorful.
  • textul din bio să fie bine făcut, intercalat chiar cu emojii care mai sparg din text. Să fie trecută adresa de email, să ai hashtag propriu și website.
  • postarea pe IG să fie completă: imagine + locație + caption + call to action.
  • tipuri de hashtaguri pe care să le folosești: descriptive, category, expertize, brands, community, location.

Ce-am aflat NOU?

  • Cel mai bun moment de a posta pe IG este în intervalul 8-9 am, 2 am și 5 pm.
  • Luni și joi sunt cele mai bune zile, la orice oră cu excepția 3 – 4 pm.
  • Am aflat ce înseamnă SHADOWBANNED, adică IG ne poate ascunde postările de ceilalți fără ca noi șă știm.
  • Să nu depășim 200 de likes pe oră, 60 de comentarii, să nu dăm follow și unfollow la mai mult de 50 de conturi pe oră! Asta chiar nu știu cine ar putea face…

La final, Cristian Manafu ne-a lăsat 3 instrumente super utile prin care putem afla cât de bun este IG nostru.

https://audit.iconosquare.com

https://hypeauditor.com

https://unionmetrics.com/free-tools/instagram-account-checkup/

Cristian Manafu poate fi găsit pe IG cu al său @coolist, un cont cu branduri românești cool.

Să trecem la cel de-al doilea speaker: Alex Damian – fotograf și blogger

Alex ne-a povestit într-un mod foarte haios despre 3 reguli în fotografia cu telefonul mobil. Dar înainte de orice, trebuie să te asiguri că ai șters lentila de la camera telefonului mobil. Haha!

  1. Schimba perspectiva! 3D – 2D
  2. Fii la același nivel cu subiectul!
  3. Inspiră-te!

Pentru a avea fotografii cu telefonul mobil reușite, Alex are câteva sugestii:

  1. – Fotografia cu arhitectura te ajută mult în compoziții.

– Să ne folosim de bălți și de oglindirea obiectelor în ea.

– Să profităm de clădirile vechi unde putem intra și putem fotografia scări, sunt fascinante.

– Să pozăm mâncare, să ne jucăm cu food photo.

2.   – Când fotografiem este important să fim la același nivel cu subiectul, indiferent dacă este factor uman sau nu.

– Fotografiile au farmec când includem și factorul uman.

– La pozele de om ideal este să facem poza de la nivelul sternului, să fie cât mai naturală.

3.  – Nu e nicio rușine sau secret să ne inspirăm de la alții.

– Să aflăm ce se consumă, care sunt trendurile iar Insta Story-urile dau tonul.

– Deși smartphone-urile sunt profesioniste nu este rău să folosim și aplicații de editare rapidă a fotografiilor, iar Alex are câteva sugestii în imaginea de mai jos.

SFATURI UTILE!

  • Postează în fiecare zi, e un must pentru a-ți crește nr de followers.
  • 50% este creativitate și 50% este socializare, mai exact comentează, dă like și share.

Bucata asta mi se pare foarte faină, nu știu de ce oamenilor le este teamă să dea like, și pe Facebook, și pe Instagram. Ei nu înțeleg cât de mult ajută aceste acțiuni.

  • 80% focus pe o platformă de bază (fie că e IG sau FB)

Contul de IG al lui Alex Damian este @pishotrop.

Cel de-al treilea speaker din primul panel de la Instacamp a fost Ruxandra Babici, digital marketer.

Ruxandra a vorbit despre ce instrumente ai la îndemână pentru a crește contul de Instagram. Ruxandra a sugerat 5 pași importanți pe care e nevoie să îi parcurgi, dar la Instacamp a pus accentul doar pe 2 dintre ei.

  1. Optimization
  2. Automation

Ce am reținut eu important din prezentarea Ruxandrei:

  • Să acordăm minimum 30 de minute – da, nu exagerez – pentru a căuta hashtagurile potrivite. Cu cât punem mai multe, să zicem 30 cât sunt permise, cu atât avem șanse ca postările noastre să fie văzute.
  • Să avem hashtag de nișă.
  • Pentru cel puțin un # avem 12.6% mai mult engagement.
  • Dacă avem sub 10K followers, ideal e să folosim hashtag-urile care apar la sub 50K postări .
  • E mai plăcut vizual să punem hashtags în comentariu.
  • Să folosim geotags. Ei bine, iată că eu mă feream să adaug locația la postare, dar nu știam că o poză care se indexează cu geotag în Top Posts poate rămâne acolo până la 1 an de zile și poate fi găsită ușor de oamenii care caută locația respectivă.
  • Care este faza cu Automation? Este vorba despre acele aplicații/servicii plătite care generează automat și instant likes&comment. Nu am făcut niciodată asta și nici nu o să fac, oricât de disperată aș fi să-mi cresc contul de instagram. Riscuriel sunt mari și nu merită pentru că:

– conversie 0,

– autosabotare engagement,

– credibilitate și reputație distruse

Poza de mai jos arată care sunt aceste aplicații care vă pot crește nr de urmăritori. E fix decizia fiecăruia dacă alege să le folosească sau nu, eu le las aici.

Aceasta a fost prezentarea Ruxandrei Babici, iar contul ei de IG este @ruxandrababici.

Ei, v-am băgat în ceață?

Cea de a doua sesiune, How to use the power features of Instagram, pune accent pe Insta Story și pe IGTV, un canal video dedicat ce permite urcare clipurilor verticale ce depășesc 15 secunde (cât permitea Insta Story până acum).

Au fost 4 vorbitori, eu am prins doar pe primii 3.

Ideile esențiale despre Insta Stories surprinse de la cei 3 speakeri sunt:

  • Insta Stories reprezintă un trend în creștere.
  • Poți fi găsit mult mai ușor de potențiali followers.
  • Pentru că durează doar 24 de ore nu contează ora la care postezi, ca la o postare obișnuită, de exemplu.
  • Aplicații folosite pentru Insta Story: Unfollow, Canva, Quick (by Gopro), Inshot, Adobe Spark, Cut Story.
  • Ghid pentru Stories: https://instagramstories.preppr.com

Am sumarizat cat am putut de must pentru că informația a fost destul de nouă și de stufoasă și pentru mine.

Concluzia mea este că-mi place să folosesc din ce în ce mai mult această platformă media, îmi oferă confortul de a mă folosi de fotografie, fără a spune prea multe în cuvinte, chiar dacă îmi consumă enorm de mult timp.. Îmi place că oamenii te descoperă și că likeurile vin ceva mai ușor decât la Facebook. Am multe de învățat pe partea de Insta Story și de IGTV.

Un articol fain, scris la cald, live blogging, chiar lângă mine, puteți citi la Familia HaiHui.

Cum spuneam la începutul articolului, la evenimentele organizate de Evensys, activările partenerilor sunt foarte atractive. Mai jos sunt eu la photo cornerul înghețatei Haagen Dazs.

Iar eu, Laura Bucur – stil de mamă, pot fi găsită pe Instagram la @stildemama.

Dacă v-a plăcut acest articol util despre Instagram vă invit să dați subscribe la blog, să primiți primii newslettere și să dați și un like pagii de facebook, stil de mamă. AICI.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *