Despre Instagram cu un tătic cool cu peste 10.6k de followeri, un fotograf și un brand
Sâmbătă merg la un curs,
anunț în casă.
Ce vrei să mai înveți?
mă întreabă cu o notă îngrijorată al meu soț, care de aproape 1 an de zile l-am cam disperat cu ieșirile mele cu bloggerii. De parcă nu erau suficiente weekendurile în care eu am târg, iar el stă cu fetele.
Despre Instagram, e important pentru relația noastră, îi răspund râzând.
Aud un oftat lung. El care e complet pasiv în legătura cu social media îi e cam peste puterile lui de înțelegere de tată că o mamă preferă să afle, sâmbăta, chestii despre o platformă socială în loc să-și petreacă timpul copiii și familia acasă.
Anul trecut, în februarie începeam cursul de SM de la DallesGo, tot atunci mi-am făcut contul de Instagram și am început să-l tatonez. După aproape 1 an de zile de postări oarecum regulate, mi-am dat seama că am nevoie de mult timp să dedic pentru a înțelege atât cum funcționează o platformă de social media dar mai ales să-i aflu chichițele.
Păi să vedeți ce mi s-a întâmplat pe contul meu de insta chiar vineri că mi-a dat șah mat.
Am share-uit pe FB articolul meu nou de pe blog. Apoi, am postat pe IG o imagine (alta decât cele prezente în articol) care avea legătură cu articolul dar fără să pun link către blog. Apoi am descoperit că-mi apare un link direct cu trimitere către fix acel articol din blog care a adunat mai multe like-uri decât imaginea pusă de mine. Poza nu apărea în postările mele obișnuite, deci ce se întâmpla cu Instagramul meu? Așa arăta, cum e mai jos.
(Rezolvarea am aflat-o și e la final)
Cu acest gând, de a descoperi misterul acelei postări, am plecat eu la cea de a zecea ediție a minunatei comunități de părinți bloggeri Digital Parents Talks. Tema a fost How to Instagram. Cele aproape 4 ore de curs, care s-au scurs ca gândul într-o atmosferă foarte faină și fără ifose (toată lumea se cunoștea cu toată lumea deși știu că erau oameni chiar la prima lor participare), au fost împărțite în 3 părți:
- Despre Instagram cu unul din cei mai cool tați din blogosferă, Robert Diaconeasa, blogger daddycool.ro care are peste 10600 de followeri pe IG
- Despre cum facem fotografii bune cu fotograful și bloggerul Mihai Răitaru
- Despre succesul unui brand pe Instagram cu Alina Rachieru, fondatorul Pineberry.
Din păcate, și când spun asta chiar îmi pare rău, am ratat prima oră din prezentarea lui Robert. Am picat când trasa concluzille, fix cât să realizez cât de varză e contul meu de instagram. Arată așa:
Chiar dacă ești blogger sau nu, dacă vrei să ai un cont de IG curat și cu personalitate ar trebuie să ții cont de următoarele aspecte:
- Să ai foarte clar în cap cine ești și ce vrei să transmiți. Asta dacă vrei să aduni followeri, like-uri și comentarii, dacă nu, îl ții relaxat pentru tine și familia ta. De exemplu Robert, deși are blog el nu postează pe IG articolele de blog, el și l-a virat către zona de travel cu copii. El nu postează nimic la întâmplare, toate pozele lui au legătură cu familia lui și cu călătoriile, au un anumit filtru și scrie doar în engleză. Prin consecvență și unitate a reușit să adune 10.6K de followeri. How cool is that? Nu degeaba e Daddy Cool.
- Să ai unitate pe profil. Adică omu dacă intră la tine în bucătărie să știe ce gătești din prima privire.
- Să știi nișa pe care vrei să activezi. Aici m-a pus pe gânduri tare. Adică, dacă am blog de parenting și stil, cam cum îl am eu, nu ar trebui să bag informații despre târgul pe care-l organizez pentru că nu prea are legătură cu blogul și confuzez și mai mult lumea.
A urmat pauza. Apoi a urcat la microfoane Mihai Răitaru, fotograf și blogger, care ne-a vorbit despre cum să faci poze frumoase. E mult spus ”ne-a vorbit” pentru că, așa cum îi șade bine unui artist, nu a venit cu prezentare ca la carte, a preferat să ne vorbească liber, exemplificând pe fotografiile noastre. Fain a fost că Mihai avea emoții iar asta nu a făcut decât să destindă atmosfera.
Concluzia:
La o fotografie bună nu trebuie să cauți subiectul, dar nici să fie în centrul pozei.
A trecut la butoane Alina Rachieru Ilie, brand manager la #Pineberry, care a ținut, într-adevăr, o prezentare ca la carte, din perspectiva unui cont de business de succes. O să trec succint ideile pentru că e mai ușor de parcurs. Deci, concentrați-vă!
- Alina ne sugerează să nu ne amestecăm viața privată cu cea de business. Adică să avem două conturi separate, cel personal și cel de business. Din două motive mari și late, pe contul personal nu poți cumpăra publicitate pe Instagram și doi, nu poți trimite insight-urile din IG la client pentru a-i convinge de un contract. Și pentru noi, ca bloggeri, mai spune Alina, e și păcat să nu avem cont de business.
- Să postăm ceea ce vrem noi, chiar și pe un cont de business, dar pozele să fie de calitate, curate și să transmită o poveste sau emoție.
- HASHTAG-ul adică semnul # este esența Instagramului, pe baza lui funcționează algoritmul IG. Indicat e să folosești nici puține dar nici multe la o postare, specialiștii spun că ar trebui să fie între 11-15 # per postare ca să ai un reach cât mai mare.
- INSTA STORY este încă o zonă crepusculară și pentru mine. Dar am aflat cât e de importantă pentru că ai șanse mari să-ți crească vizibilitatea. Practic postarea ta este văzută și de cei care nu sunt followeri. Partea faină aici mai e că ai opțiunea să introduci link către blog.
- Cross-sellingul este o altă chestie interesantă spusă de Alina. Noi ca bloggeri ne putem asocia ușor cu alte conturi de business, de exemplu cu branduri care ne plac, și creăm campanii/postări obținând în acest fel mai multe like-uri.
Pfuu, m-am străduit să concentrez cât mai mult informația, sper să vă fie de folos vouă, celor care citiți acest blog de stil de mamă.
Eu mulțumesc din suflet Anei și Laviniei pentru că fac posibile aceste întâlniri fabuloase.
Mulțumirile merg și către Alina, Robert și Mihai care și-au rupt și timpul lor pentru a ne împărtăși din secretele Instagramului.
Mulțumirile merg și către Lidl, sponsorul DPT, care crede în această nișă de blogging și parenting. Mulți suntem fani Lidl și pe această cale vă spun și de noua gamă Lupilu pentru bebeluși și copii.
În acest moment au mai scris despre această întâlnire încă 3 bloggeri: Alexa Stănescu, Alexandra Lopotaru, și Irina Tonef-Filip, unde puteți citi aceeași întâlnire din alte puncte de vedere.
Conturile de instagram ale celor 3 speakeri sunt: Robert, Mihai și Pinberry aka Alina.
Contul meu de Instagram este acesta, cu click AICI și apreciez fiecare follow dat de voi.
PS: Răspunsul la dilema mea este următorul: pentru că luasem boost pe FB la acel articol sharuit, IG l-a preluat automat, pentru că știți cele două platforme sunt în cârdășie. După ce încetează boost-ul, dispare și linkul din IG. Mi-a plăcut faza asta pentru că mi-a adus trafic pe blog, dar mi-e ciudă că dispar și like-urile din IG odată cu încetarea reclamei pe FB.
Multam pentru mentionarea in articolul tau. Deci, sa te inteb esentialul, ce directie vei avea in IG? Te intreaba o mama… zapacita 😀
La mine direcția era destul de clară la de la început, cont de business de blog, doar că eu am cam făcut varză cu carne postările. Acum trebuie să curăț puțin contul.
Hei, multumesc de mentionare, ce dragut 🙂
Păi nu? 😉